מאת רנדי ווייט, CSM
מנכ”ל White Hutchinson Leisure & Learning Group
שטחים אלה מסתכמים בכ-2.13 מ”ר של שטחי מרכזי קניות ו-4.26 מ”ר של שטחי מסחר כוללים לכל גבר, אישה וילד במדינה, נכון לאפריל 2009, בהשוואה לממוצע של 0.213 מ”ר שטחי מרכזי קנייה לנפש ב-27 המדינות באיחוד האירופי, כאשר נורווגיה היא המדינה האירופית שבה שטח זה הוא הגדול ביותר לנפש (0.65 מ”ר).
בשנת 2008, הסתכמו ההוצאות של היחידה הצרכנית הממוצעת ובה 2.5 נפשות, ב-50,486 דולר. מסכום זה הפחתנו הוצאות אשר בדרך כלל אינן נגרמות בחנות, במסעדה או במתקן בילוי: דיור, ביטוח, שירותי רפואה, חינוך וכיו”ב. התוצאה שהתקבלה היא ההוצאה השנתית המסחרית לכל אדם בארה”ב שהסתכמה ב-6,513 דולר. כיום, האינטרנט נהנה מנתח של כ-6% מכלל ההוצאה המסחרית של ציבור הצרכנים. דבר זה מותיר בממוצע הוצאה לנפש של 1,431 דולר לכל מטר רבוע של שטחי חנות, הרבה מתחת לנפח המכירות הנדרש לתמיכה בעלות התפוסה של שטחים במרכזי קניות ובחנויות. גם אם נביא בחשבון את ההוצאה של תיירים מחו”ל, עדיין לא נגיע לרמת הוצאה שדי בה כדי לתמוך בהיקף השטחים המסחריים שיש כרגע בארה”ב. ללא ספק, יש באמריקה חנויות וקניונים במספר הגדול מיכולת התמיכה של ההוצאה הכוללת של תושבי המדינה.
וה-Funscape הראשון של החברה במדינה זו. גם ב-MetroCentre Qubeצפויה הוספה של בית קולנוע מרשת Odeonעם מסך 3D ואולם IMAX.
כ-400 אולמות קולנוע מציעים שירותי מסעדה ובר. רבים, כמו אלה הנזכרים לעיל, מרחיבים את אפשרויות הבילוי שלהם מעבר לסרטים בלבד.
Newport on the Leveeבניופורט שבקנטקי ו-Downtown Disneyבאורלנדו שבפלורידה.
רשת Bass Proאינה יחידה במגמת ה’שיווק כבידור’ בחנויות לאביזרי בילוי בחיק הטבע. בספטמבר 2008 פתחה רשת Scheels חנות בשטח של 27,500 מ”ר במרכז סגנון החיים Legends at Sparks Marina בספארקס שבנוואדה, אתר שמגלם באמת ובתמים את רעיון השיווק כבידור ומציע למבקרים חוויות בילוי שרובן אינן כרוכות בתשלום. מלבד היצע ובו המבחר הגדול ביותר בעולם של ספורט, הלבשה וציוד ספורט והנהלה תחת קורת גג אחת, חנות Scheels החדשה במרכז זה כוללת אוסף של מקומות בילוי ואטרקציות מיוחדות, כולל חשמלית ללקוחות; שני אקווריומים עצומים; פארק בעלי חיים מפוחלצים בשטח של 75 מ”ר ובגובה של 10 מ’; גלגל ענק בגובה של 20 מ’ המכיל 16 תאים; ומשחקי מטווח וסימולטורים של פעילויות ספורט (מגולף ועד כדורגל או הוקי) המאפשרים ללקוחות לבחון את כישוריהם. חנות מעדנים וממתקים מציעה מרקי גורמה וכריכים, קפה סטארבקס ופאדג’ ביתי ביותר מ-32 טעמים. ובאתר ‘שדרת הנשיאים’ אפשר לפגוש שני נשיאים מדברים בהנפשה מלאה.
חוויית מוזיאון. המטרה היא לגרום ללקוחות לשקוע כליל במותגים כך שזה לא סתם ביקור בחנות, אלא הם ירצו לקנות כדי לקחת אתם הביתה פיסה מאותה חוויה.”