פתיחת תפריט הנגישות  

אילו דברים כלולים בתכנון וניהול מרכז מסחרי

הרעיון להקים מרכז מסחרי נובע מרצון המשקיעים ליהנות מהכנסה כספית משתלמת של נכס נדל"ן מניב לאורך שנים ארוכות.

ישנם עשרות מרכזי קניות הנמצאים בפריסה ארצית רחבה, מדן ועד אילת. את מרכזי הקניות מנהלות חברות המתמחות בתחום מורכב זה ועליהן להתמחות במגוון נושאים ותחומים כדי שהמרכז המסחרי יצליח ויזכה ללקוחות קבועים החוזרים פעם אחר פעם לקנות בחנויות השונות, וכן עליהן לדאוג לאחוזי תפוסה גבוהים ולשמור על קשר רציף עם הרשויות השונות. חברת ניהול של מרכזים מסחריים מייעצת ליזמים המעוניינים להקים קניון חדש בארץ משלב התכנון והרעיון ומלווה אותם לאורך כל הדרך ועד לניהול השוטף של מרכז הקניות לאחר שהוקם ואוכלס.

שיפור התוצאות העסקיות

הרעיון להקים מרכז מסחרי נובע מרצון המשקיעים ליהנות מהכנסה כספית משתלמת של נכס נדל"ן מניב לאורך שנים ארוכות. יש חשיבות קריטית לבחירת המקום, לדוגמה בלב שכונת מגורים, בפריפריה, מחוץ לעיר גדולה וכד'. כדי לנהל את מרכז הקניות נדרש ידע מקצועי מקיף ורחב כיוון שתכנון וניהול המרכז המסחרי כולל היבטים רבים ויש לתת דגש על מגוון רחב של נושאים, בין היתר-

{C}·         {C}בניית תקציב שנתי

{C}·         {C}שמירה על איזון תקציבי בין הכנסות להוצאות

{C}·         {C}ניהול קשר רציף וחיובי עם הרשויות השונות כמו הרשות המקומית, רשויות החוק, מוסדות ממשלתיים ועוד

{C}·         {C}יישום תקנון מחייב למרכז הקניות ואכיפת התקנון

{C}·         {C}טיפול בסוגיות משפטיות הנוגעות לניהול ותפעול המרכז

{C}·         {C}טיפול ומעקב אחר תביעות ביטוח

{C}·         {C}שליטה ובקרה על אופן פעולתו של מרכז הקניות

{C}·         {C}יישום ממשק ניהול מתקדם למרכז הקניות

{C}·         {C}ניהול התחייבויות השוכרים

{C}·         {C}השכרת שטחי מסחר פנויים

{C}·         {C}ניהול השיווק ומשיכת לקוחות חדשים

 משלב הרעיון ועד לניהול שוטף

כאמור, חברת ניהול מרכז מסחרי מציעה מעטפת שירותים מקצועית ורחבה משלב הרעיון להקמת מרכז קניות חדש ועד לניהול בפועל של המקום באופן שוטף ובהצלחה. על החברה להפגין ביצועים מעולים כדי להשיג תשואה גבוהה ככל הניתן ליזמים ולמשקיעים, ועליה לדאוג לשביעות רצון מלאה של השוכרים, ביניהם רשתות קמעונאיות ורשתות שיווק גדולות ומובילות. כמו כן, חברת הניהול חייבת למתג את המרכז המסחרי, לתכנן ולפרסם מבצעים, ולהכין תוכנית אירועים אטרקטיבית למשיכת הלקוחות.

מיתוג ובידול

כיום ישנה תחרות עזה בין הקניונים ומרכזי הקניות לבין החנויות במרכזי הערים. הצלחת מרכז מסחרי תלויה ביכולות הניהול של החברה וזו מחויבת למצב את המרכז המסחרי ולמתג אותו כך שיהפוך לאטרקטיבי עבור השוכרים והקונים. לכן, תכנון וניהול מרכזים מסחריים כולל פעילות שיווקית שוטפת לאורך כל ימות השנה, במיוחד לקראת מבצעי סוף עונה, חגים וחופשות כמו החופש הגדול. 

 

 

רשימת הדיוור של פרומול
כל החדשות מעולם הקניונים הישר לתיבת האימייל שלך