פתיחת תפריט הנגישות  

שיווק נכסים, כיצד הוא מתבצע

כל בעל נכס המעוניין למכרו מבקש להשיג את המחיר הטוב ביותר, ומאידך כל קונה מחפש אחר עסקה משתלמת ונכס שמתאים לצרכיו ולמסגרת תקציבו. כאן נוצר מתח בין היצע לביקוש.

כל בעל נכס המעוניין למכרו מבקש להשיג את המחיר הטוב ביותר, ומאידך כל קונה מחפש אחר עסקה משתלמת ונכס שמתאים לצרכיו ולמסגרת תקציבו. כאן נוצר מתח בין היצע לביקוש אשר בו שיווק נכסים משחק תפקיד חשוב ביותר. באופן כללי, כאשר מדובר בנכסים פרטיים כמו דירות ובתים ניתן לפעול בשתי דרכים מרכזיות לשיווק הנכס – ניסיון לשווק ולמכור באופן עצמאי, או פנייה לסוכנויות תיווך הפועלות באופן מסודר ומקצועי.

כיצד מתבצע שיווק עצמאי

בדרך כלל, אנשים שמנסים לשווק את נכסיהם באופן עצמאי מונעים על ידי שאיפה לחסוך בעלויות התיווך. השיווק עצמו מתבצע במספר אמצעים בסיסיים:

  • מודעות ברשת האינטרנט – כיום פועלים ברשת לא מעט אתרים המאפשרים הצבת מודעות פרסום של נכסים בחינם, וכך ניתן להגיע לקהל רחב של גולשים. יחד עם זאת, מדובר בקהלים שאינם בהכרח רציניים או רלבנטיים מבחינת אזור המגורים. יש לציין כי בערוץ זה קיימת חשיבות מיוחדת להצבת תמונות מחמיאות של הנכס, ולקידום מודעת הפרסום בדרכים שונות.
  • עיתונות כתובה – ניתן גם לפרסם מודעות בעיתונים בעלויות משתנות, תוך הדגשה של איכויות הנכס. בעיקרון, מומלץ לפנות אל עיתונים מקומיים הפונים לאוכלוסייה שמתגוררת באזור.
  • חברים ומכרים – אחת הדרכים היעילות לשיווק נכס היא העברת הידיעה בין שכנים, מכרים ובעלי עסקים באזור המגורים.
  • תליית שלט על הבניין עצמו – היתרון של אמצעי שיווקי זה הינו פנייה אל אנשים שרואים את מיקום הנכס ומצבו החיצוני, ומביעים לפחות עניין ראשוני להתגורר בסביבה.
  • לוח מודעות – לעיתים קרובות מהווים לוחות מודעות אמצעי מרכזי להעברת ידיעות בין תושבים. לכן, פרסום מודעה הכוללת מספר משפטים על ייחודו של הנכס, וכן תצלום מחמיא, עשויה לעבור מהר מפה לאוזן ולהגיע לקונים פוטנציאליים.

שיווק נכסים מקצועי

למרות שניתן לשווק נכסים באופן עצמאי ואף להגיע לכדי מכירה, אין ספק שפנייה אל בעלי מקצוע בתחום מעלה לאין שיעור את הסיכויים, וכמובן חוסכת זמן יקר, דאגות והתרוצצויות. השיווק המקצועי מתבסס ראשית על מאגר מידע גדול של נכסים, בדרך כלל באזור מסוים, וכן על שיתופי פעולה עם גורמים אחרים בענף. יש להבין כי את פרנסתו מוציא המתווך רק ממכירת הנכס ומאחוזים שיתקבלו מהעסקה, ולכן הוא משקיע מאמצים וכספים מרובים בשיווק בערוצים שונים. תחילה נעשית עבודת מחקר לאימות נתוני הנכס, הערכת מחיר, וביצוע צילומים מקצועיים של פנים וחוץ המקום. לאחר מכן מופצים הנתונים והצילומים באמצעי פרסום שונים כדוגמת אתר האינטרנט של סוכנות התיווך, עיתונות מקומית וברושורים, ולא פעם גם נעשה שימוש בסרטי וידיאו איכותיים. כאשר מגיעה פנייה מאדם המתעניין ברכישה מפעיל המשווק כישורים וטכניקות שנרכשו לאורך שנים, ובתוך כך מתאים לקונה הפוטנציאלי נכסים אפשריים מתוך המאגר הגדול שעומד לרשותו. ההיצע הנרחב והידע המקצועי מאפשרים למתווך לשווק את הנכס במחיר הולם ומפתה, תוך שמירה על האינטרסים של שני הצדדים ושאיפה לחבר ביניהם על מנת לבצע את העסקה.

רשימת הדיוור של פרומול
כל החדשות מעולם הקניונים הישר לתיבת האימייל שלך