פתיחת תפריט הנגישות  

אומנות השיווק – בין מקצוענות לאמינות

עדי קרום- סמנכ"ל שיווק ומסחר פרו-מול בע"מ

הפיכת מלאכת השיווק לאומנות הינה פרי של מקצוענות שנולדה מהניסיון שרכשתי במהלך שנותיי הלא מבוטלות בתחום המסחר והיא ניחנת בפרספקטיבה רחבה המשלבת הן את הצד של המשכיר (בהיותי מנהלת שיווק נכסים בקניון רננים) והן את הצד של השוכר (כשניהלתי את פיתוח רשת האופנה KENVELO בארץ). אומנות מכתיבה את עקרונות הברזל המנחים אותי ואת מחלקת השיווק כולה באריאל-פרומול: שיווק אגרסיבי שאינו פוגע או מקטין כלל את ערכי האמינות כלפי השוכרים והלויאליות ליזם ולפרויקט.
אריאל-פרומול מנהלת, מתכננת ומשווקת פרויקטים בכל הארץ. שילוב ההתמחויות הזה דורש מאיתנו מחויבות ללוות את ה"Baby" החדש משלב ההריון ועד יציאתו לאוויר העולם, אך מכתיב גם את האחריות של הורה המגדל את ילדו, מלמד אותו ללכת ושומר שלא יפול. כך אנו מקפידים לייעץ ולתת הכוונה ליזם כבר משלבי תכנון הפרויקט, משקיעים מאמץ באיתור הקונספט האופטימלי, מתכננים בצורה מושכלת ובהקפדה יתירה את תמהיל העסקים המתאים ביותר והופכים הפרויקט למנצח.
אנו דוגלים ביצירת מצב של שקיפות ופתיחות בו אנו שמים את כל הקלפים על השולחן לכל אורך הדרך, בזכותה אנו נהנים מאמון מלא ומוצק של השוכר ולפעמים אף מייתרים חלק משלבי המו"מ. במקביל, אנו מקפידים להשרות על היזם את תחושת הביטחון המלאה שיש מי שדואג ומזיע על מנת שהפרויקט שבדרך ישווק בצורה הנכונה ביותר ובקצב הנכון.
מלאכת השיווק נעשית מתוך ראיית המטרה והדרך. אין מצב בו השגת המטרה היא בכל מחיר ואין היא מקדשת כל אמצעי, זוהי לא מלחמה- אלא אומנות. אל לנו לשכוח לרגע כי חייבים לסיים מו"מ כשכל הצדדים יוצאים נשכרים כי לאחר שהמו"מ מסתיים, הצד השני אינו מת..! השוכרים בפרויקטים שבניהולנו הופכים להיות שותפים מלאים ליצירת האומנות שנרקמת piece by piece עד להשגת המטרה ויחד אנו עומדים בסטנדרטים הגבוהים שהצבנו לעצמנו במטרה לענות על צרכי היזם.
השאיפה היא תמיד ל- Win-Win Situation, טובת השוכר-טובת היזם, הרי כשהאחד משגשג ומרוויח השני פורח ומצליח. בעת בניית התמהיל אנו מתנגדים לגישת "כל הקודם זוכה" או זה המשלם יותר הוא המתאים ביותר. את מערכת היחסים שלנו עם השוכרים מאפיינת הריצה למרחקים ארוכים, ראיה לטווח הארוך היא שם המשחק! אנו מעודדים תחרות בתמהיל השוכרים, אך יוצרים אותה באופן מושכל שתהיה הוגנת ומפרה ולא מתנגשת ומיותרת- תחרות בונה ולא הורסת!
פעמים רבות שוכרים שומעים ממני כי אינם מתאימים לפרויקט מסוים, או שעדיף להם לחכות לתזמון אחר, לעיתים מרימים גבה וחושבים- איזה מן משחק עדי משחקת? אז אחשוף בהזדמנות זו כי אין מדובר בטקטיקה מזימתית אלא באסטרטגיה הנובעת מכנות ואמונה שלמה שעל כל הצדדים להיות מרוצים ולא רק בשבוע הראשון של יציאת הפרויקט לאוויר העולם, אלא גם בחלוף האופציות- זאת על מנת למנוע תחלופת שוכרים אינטנסיבית ולהבטיח פרויקט יציב, מבוסס, חי ומשגשג לאורך זמן.


למה אנחנו יותר טובים מאחרים?
העובדות מדברות בעד עצמן! לא בהתרברבות עסקינן. ארשה לעצמי להדגיש ולומר כי אנו היחידים המישירים מבט לשוכר בעיניים גם משנסתיימה מלאכת השיווק - לאחר ששערי הקניון נפתחים. אנו דואגים לטפח את עסקיו בחיי היום יום, עוקבים בדריכות מתמדת אחר מדדי הצלחתו ופועלים לשמר אותה, משתדלים לענות על ציפיותיו וכך הופכים אותו לשותף מלא בהצלחת הפרויקט.
לסיום, שמירה על האתיקה בעת ניהול מו"מ הוא לא רק הדבר הנכון לעשות, אלא הדבר היחיד שצריך לעשות על מנת שכל הצדדים בו יצאו נשכרים. בתקופה בה קניונים מחליפים ידיים ללא סנטימנטים, חשוב לשוכר, ליזם ולקונה, לדעת שהוא מנהל מו"מ עם שותף לטווח ארוך.
זוהי האומנות שלנו, המקצוע שלנו...וההצלחה שלכם לסיום, שמירה על האתיקה בעת ניהול מו"מ הוא לא רק הדבר הנכון לעשות, אלא הדבר היחיד שצריך!


רשימת הדיוור של פרומול
כל החדשות מעולם הקניונים הישר לתיבת האימייל שלך